EINDE DIVERSE COMPETITIES

Over het afgelopen seizoen is de wedstrijdleider zeer tevreden. Er was veel animo voor de verschillende competities. Ook zijn alle partijen sportief verlopen en de sfeer was over het algemeen prima, zeer gezellige avonden. Natuurlijk streven we naar nog meer actieve schakers.

De diverse competities zijn ten einde. Vanaf dinsdag 1 juli spelen we 'de Zomercompetitie'. Dit is een competitie met het speeltempo van 45 minuten per persoon per partij. Hierdoor kunnen we twee ronden per avond spelen. Ook niet leden zijn van harte welkom. De laatste speelronde voor de zomercompetitie wordt gespeeld op dinsdag 19 augustus. Op dinsdag 26 augustus staat de Algemene Ledenvergadering gepland met aansluitend Rapid. Dinsdag 2 september starten we met de Laddercompetitie en op 9 september starten we met de Roostercompetitie.

De Roostercompetitie was tot het einde toe erg spannend. Ondanks de vele inhaalpartijen was deze competitie op tijd klaar. We hebben erg mooie en spannende partijen gezien. En de nodige verrassingen waren er zeker.

Er is veel gebruik gemaakt van de Laddercompetitie. Het aantal gespeelde partijen per spelers verschillen nogal omdat deze competitie geen verplicht karakter heeft. Daardoor wordt deze competitie dan ook minder spannend. De eindstand wordt bepaald door het percentage van de behaalde resultaten. Wel bied deze competitie een mooie gelegenheid om varianten uit te proberen.

De rapidcompetitie werd wat minder bezocht. Wel werden er mooie en spannende partijen gespeeld. De vorm van de dag is meestal bepalend want bij Rapid kan eigenlijk iedereen van iedereen winnen en dat heeft ook weer iets bijzonders.

De diverse eindstanden zijn elders op deze site terug te vinden. Tijdens de algemene ledenvergadering zullen we de winnaars in het zonnetje zetten. De prijzen voor de winnaar(s) van de zomercompetitie zullen op de laatste avond van de zomercompetitie (19 augustus) worden uitgereikt.

Rest mij allen een prettige vakantie te wensen en veel plezier bij de zomercompetitie. In de maand juli zal deze site even minder actueel zijn in verband met mijn vakantie. Ik hoop eind juli alles weer 'te-up-daten'.