SVD 2 - PION 4
Deze wedstrijd stond voor dinsdag 12 maart op het programma. Koploper SVD 2 tegen Pion 4 die op de 4e plaats staat. De tegenstanders uit Groesbeek  waren middels een e-mailbericht uitgenodigd door teamleider Adri. Met de nodige moeite en twee invallers wist Adri zijn eigen team compleet te krijgen.

SVD 2 gaat voor het kampioenschap. Met nog twee wedstrijden te gaan en 2 punten voorsprong hebben ze alles in eigen hand. Een overwinning vanavond betekende dat in de laatste wedstrijd een remise zou volstaan voor het kampioenschap.

De Doetinchemse schakers zaten er helemaal klaar voor. De klokken waren goed ingesteld, de stukken op het bord maar ... een klein detail, er was geen tegenstander, Pion 4 was er niet. Om 20.15 uur werden de klokken aangezet en werden er diverse pogingen ondernomen om telefonisch contact te krijgen met iemand van Pion. Helaas, er was niemand van Pion bereikbaar. Marije is nog bij onze vorige speellocatie "De Bank" gaan kijken of de tegenstanders misschien daar waren aangekomen maar ook daar geen schakers uit Groesbeek te bekennen.

Inmiddels, een paar dagen later, is er contact geweest. Na overleg komt deze wedstrijd dinsdag 26 maart nogmaals op de agenda.
Pion 4 krijgt overigens een reglementaire straf, twee wedstrijdpunten in mindering en de verplichting deze wedstrijd alsnog te spelen.