Schaaktrainers bij SVD

De afgelopen maanden hebben Iloy Timmerman en Niels van der Mark een cursus gevolgd bij de Koninklijke Nederlandse Schaakbond, schaaktrainer 1. Hier leerden ze hoe ze op een goede manier konden lesgeven aan jeugdschakers. Vorige week woensdag, 10 december, hebben ze theorie-examen gedaan. En met succes. Iloy scoorde een prachtige 8,9. Niels deed het met een 9 net ietsjes beter.

Dinsdag 16 december kwam de cursusleider, dhr. Mijnheer, naar Doetinchem om beide heren in de praktijk aan het werk te zien en te beoordelen. Een mogelijk extra handicap was dat de gebruikelijke ruimte bezet was voor andere activiteiten van de bibliotheek. Er moest even geïmproviseerd worden en met een kleiner beeldscherm kon er toch op de gebruikelijke manier worden lesgegeven. De kinderen moesten natuurlijk wel eventjes wennen aan de andere ruimte. Echter Iloy en Niels wisten dit in goede banen te leiden en al snel werd er begonnen in de bekende twee groepen. Het zal niemand verbazen dat beide heren met glans zijn geslaagd.

Voorzitter Kees Nederkoorn feliciteerde namens de vereniging beiden met het behaalde succes en bedankte hen voor de geweldige inzet en verdienste voor de jeugdafdeling. Uiteraard hoort bij het behalen van een diploma een cadeautje. Dit kregen Iloy en Niels dan ook uit handen van Kees.

Iloy en Niels, ook namens de leden van harte gefeliciteerd met dit mooie resultaat.

Iloy geeft les met behulp van het digitale programma, gemaakt door Gerard Rückert.

Niels geeft les met behulp van het grote schaakbord.