Reglement Frans Kuggeleijn Memorial 2018

Toernooireglement

1. De partijen worden gespeeld volgens de meest recente versie van de FIDE-Regels voor het Schaakspel.

2. De wedstrijd begint om 20.00 uur. De verzuimtijd is 30 minuten. Indien een speler meer dan 30 minuten na het van te voren vastgestelde aanvangstijdstip van de zitting voor het eerst aan het bord verschijnt dan zal de arbiter de partij voor die speler verloren verklaren.

3. Het speeltempo is 1 uur en 25 minuten met een toevoeging van 10 seconden per zet vanaf zet 1.
    Misschien ten overvloede, maar het noteren van de partij is verplicht, tot het eerste moment dat je minder dan 5 minuten op je klok hebt.

4. In de ronde 1 t/m 4 is eenmaal een bye mogelijk, die telt als een half punt. Een speler moet uiterlijk op de zondag voor de wedstrijd om 20:00 uur kenbaar maken dat hij een bye wil opnemen.

5. De volgorde in de eindstand wordt bepaald door:
    a. de score;
    b. de weerstandspunten;
    c. de Sonnenborn-Berger-score;
    d. loting.

6. Tijdens de wedstrijd dient de mobiele telefoon uit te staan. Als geconstateerd wordt dat een speler zo'n apparaat aan heeft staan, dan verliest die speler de partij. Spelers, die arriveren nadat de wedstrijd is begonnen, moeten hun mobiele telefoon uitzetten aan het begin van de partij.

7. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdleider.