ONK Dieren 2019 - deel 5

door Bram Zaalmink

31/07/2019

Vandaag speel ik de 7e en dus de een na laatste wedstrijd tegen Jurgen Wilsch. Deze ochtend kreeg ik helaas niet wat ik had voorbereid maar kreeg ik Nimzo tegen mij. In het begin van de opening maakte ik een fout waardoor ik een pion moest offeren. Halverwege de partij trok het aardig bij ook al stond ik nog steeds een pion achter, ik had namelijk veel actieve stukken die allemaal naar de pionnen op de Damesvleugel kijken. Een paar zetten later maakte ik een blunder want mijn stuk had hij ingesloten. Daardoor heb ik dus de partij verloren. Jammer maar een leuke pot!

Toen ik terug kwam van de speelzaal zag ik dat de nieuwe indeling bekend is! Meteen even koekeloeren… Ik heb zwart en moet tegen…. Iemand van de club… genaamd…. Niels van der Mark!! Ik ben nu eigenlijk best wel blij want nu kan ik eindelijk een revanche krijgen van de Bekerfinale die ik gewonnen stond en door tijdsdruk toch verloor! Ik ben mij al vol aan het voorbereiden en met alle respect ga ik dat natuurlijk niet met Merijn van Delft doen omdat dat de trainer van Niels is, dus dat had anders betekend dat ik alles van zijn openingsrepertoire weet en hij niet veel van de mijne en dat ik al zijn zwaktes weet. Het doel van Niels is dat hij boven mij eindigt en mijn doel is dat ik ook eigenlijk een beetje boven hem eindig, we gaan het zien want we staan allebei op 3,5 punten. Ik hoop op een leuke en spannende partij waarmee we op een leuke en laatste ronde kunnen terug kijken.