ONK Dieren 2019 - deel 6

door Bram Zaalmink

01/08/2019

Vandaag mag ik tegen mijn clubgenoot Niels van der Mark! Het eerste wat ik dacht toen ik wakker werd was meteen aan de partij die ik vanmiddag zou gaan spelen, Ik had er reuze zin in! Na een snel ontbijtje begon ik met de tassen weer bij elkaar rapen, wat ik natuurlijk met pijn en moeite in mijn hart deed omdat ik dit een super de puper kamp vond! Toen ik de binnentent had opgeruimd en de tassen klaar had staan heb ik nog de laatste korte voorbereidingen gedaan omdat ik i.p.v. 13.00 uur al om 12.00 uur zou beginnen. Ik had reuze zin in de opening omdat ik een hele onbekende variant zou gaan spelen, maar dat was de hoofdvariant, en als hij iets anders zou spelen dan zou ik met die opening voordeel hebben, alleen in dit geval niet echt want in deze partij speelde ik het niet heel goed en scherp maar de volgende keer zou het ongetwijfeld beter gaan!
Hij gaat als volgt: 1.e4 e6 2.d4 d5 3.Pd2 Le7! Normaal gesproken zou hier de tarrasch gespeeld worden met 3.Pf6 maar ik speelde Le7.

Hier de partij:

(1) Van der Mark,Niels (1657) - Zaalmink,Bram (1436) [C03]
ONK Dieren 2019 (9), 01.08.2019

1.e4 e6 2.d4 d5 3.Pd2 Le7 [3...Pf6 4.e5 Pfd7 5.c3 c5]

4.Ld3 [4.Pgf3 Pf6 5.e5 Pfd7 6.Ld3 c5 7.c3 Pc6 8.0–0 g5!]

4...c5 5.exd5 exd5 6.dxc5 Lxc5 [Dit is een variant van wat ik heb voorbereid maar ik heb hier niet veel aandacht aan besteed en wist niet goed wat ik moest spelen!]

7.Pb3 Pd7 8.De2+ Pe7 9.Pf3 0–0 10.0–0 Dc7 11.c3 h6 12.Pxc5 Pxc5 13.Lc2 Lf5 14.Pd4 Lxc2 15.Dxc2 Pe6 16.Le3 a6

˝–˝

Na de partij gingen we analyseren en heb ik nog even bij mijn ander teamleden gekeken. Na daar uiteindelijk afscheid genomen van te hebben ging ik samen met mijn tentgenoot de tent afbreken! Uiteindelijk hebben we daarna nog in het hotel gedart en wat gedronken.

Ik kan terug kijken op een onvergetelijk kamp waarin ik heel veel geleerd heb, nieuwe vriendschappen gemaakt heb en een mooie scoren van 4 uit 9!

Het is mij de laatste maanden natuurlijk wel duidelijk geworden dat ik een enorme vooruitgang heb gemaakt. Mijn doel is om natuurlijk grootmeester te worden maar ik wil eerst beginnen met een Internationaalmeester titel. Daar ben ik elke dag super hard voor aan het studeren/trainen, waarbij ik o.a. privé trainingen krijg van Jop Delemarre, aankomende maand een jaar lang 1x in de maand een training van een dag krijg, veel toernooien speel maar nog meer wil spelen en zo hoop ik uiteindelijk dus hogerop te komen! Dit kost natuurlijk ook veel geld dus als u dit nu leest en mij verder wilt helpen om mijn doel te bereiken, zou u mij dan willen sponsoren? Dit kan natuurlijk ook als u een bedrijf heeft en dit zou willen, dan kan ik regelen dat ik een wedstrijdshirt maak met o.a. uw bedrijfsnaam erop.

Ik vind het ook erg leuk om mijn passie over te dragen aan andere dus als u iemand weet of bent die schaaklessen wilt/nodig heeft dan geef ik schaaklessen voor 10 euro per uur. U kunt bij interesse voor zowel sponsoren als schaaklessen een bericht sturen naar bzaalmink@outlook.com

En voor de komende week houd ik jullie weer op de hoogte met nieuwe verslagen want ik ga namelijk naar het ONJK in Borne. Dus zo zien jullie gelijk wat ik allemaal doe in mijn vakantie.