eSV Doetinchem - Een update

door Thomas Bijl & Niels van der Mark

Na de aankondiging van het ontstaan van eSVD op www.chess.com een paar weken geleden hebben we de leden gestaag zien binnen druppelen. Op het moment zijn we z’n 17-en en worden er al een flink aantal partijen gespeeld onderling.
We willen nu de volgende stap nemen en ook andere schakers uit de Achterhoek aan ons binden. Dat kunnen leden van andere clubs zijn, maar ook huisschakers.

Wat kunnen jullie doen?
Jullie kunnen dit bericht delen met jullie familie, (schaak-)vrienden en bekenden uit de Achterhoek.

Hoe werkt het aanmelden ook al weer?
Indien je nog geen account hebt op www.chess.com, dan dien je dat eerst aan te maken. Zoek daarna in de sectie Clubs onze vereniging op, eSV Doetinchem, en stuur een verzoek om lid te worden. Stuur in de toelichting a.u.b. even mee of je een lid bent van SVD, een andere vereniging of een huisschaker uit de Achterhoek. Er zijn geen kosten verbonden aan chess.com of het online clublidmaatschap. Mocht je vragen hebben over de aanmelding, mail dan even naar chesscom@svdoetinchem.com

Leuk, en daarna?
Binnenkort zullen we ook regionaal de publiciteit zoeken, bijvoorbeeld via de weekbladen om zo onze online aanwezigheid kenbaar te maken en huisschakers naar onze club te trekken. Eind december of begin januari willen we het eerste online schaaktoernooi organiseren. Zodra we de datum hebben vastgesteld zullen we dat kenbaar maken.

Veel (online) schaakplezier gewenst!

Niels en Thomas