SVD V1 verliest van de Toren

door David Hollestelle

We hebben verloren. Dinsdag 3 maart was de thuiswedstrijd tegen een zwakker de toren 4 uit Arnhem. Op papier was deze wedstrijd te winnen met een gemiddelde rating van 40 punten meer. Maar toch. Uiteindelijk 3-1 verloren.

Jos op bord vier had de zwakste speler en een zwakke avond. Zijn paard werd vastgezet in de hoek en Jos zijn hoofd werd van rood naar paars. Afkoelen door die vele glazen water hielp hem niet. Alhoewel er kwam geen stoom uit zijn oren.

Arnold op bord 1 deed aan liefdadigheid en kwam na zijn gulle gift niet meer verder tegen de constant ssssst roepende tegenstander.

Piet schaakt veel te snel. Zijn baard groeit maar door maar zijn stelling was gatenkaas en patat. Maar je weet 't nooit. Een klein kansje aan t eind. Helaas geen geluk voor hem en met excuus dat hij snooker ging kijken was hij snel afgetaaid.

Zelf had ik een stugge oude op bord 3. Wel de man met de hoogste rating van 1400. Subtiel schuiven tot je een ons weegt. Uiteindelijk remise en dat was goed zo.

Anyway. Een goede avond om ons weer eens met beide benen op de grond te zetten. We moeten d’ran de volgende keer.

SOS; 4e klasse I; Ronde 4; dinsdag 3 maart 2020
  SV Doetinchem V1 1343