SV Doetinchem online

door Niels van der Mark

Afgelopen dinsdagavond hebben we als Schaakverenging ons eerste online toernooitje gespeeld. Er deden 12 spelers mee in een soort Arena. Als je partij afgelopen was werd je onmiddellijk aan een andere speler gekoppeld, die ook klaar was, voor de volgende partij. Voordeel was dat je niet lang hoefde te wachten om te spelen, nadeel was dat sommige maar 2 partijen konden spelen en andere wel 6.
Winnaar, met 4 overwinningen en 2 verliespartijen werd verrassend Teun Zaalmink, het jongere broertje van Bram. Teun, van harte gefeliciteerd, goed gedaan! David Engelberts werd 2e en Iloy legde beslag op de 3e plaats. De hele uitslag vind je hier.
Het was een eerste uitprobeersel, waar van we ook het een en ander hebben geleerd. Zo konden een aantal leden het toernooi niet vinden op de site, wat natuurlijk teleurstellend was.
We verzamelen nog wat feedback van de deelnemers en de leden

die niet mee konden doen en nemen al die ervaringen mee naar het volgende toernooi dat we volgende week dinsdag gaan houden.
Ik ga er in ieder geval voor zorgen dat het toernooi makkelijker te vinden is voor de leden (de naam wordt bijvoorbeeld Doetinchem 24 maart) en we gaan de volgende keer een andere toernooivorm uitproberen waarin iedereen evenveel rondes speelt.

Jullie horen nog van me. Als je nog geen lid bent en interesse hebt om mee te doen, kun je voor dinsdag al de volgende stappen ondernemen.

1. Je hebt een account nodig van chess.com. Dit kun je op deze website gratis aanmaken. (www.chess.com)

2. Vervolgens moet je lid worden van onze digitale schaakverenging, eSV Doetinchem, als je dat al niet bent. Dit doe je door in het linker menu je muis op verbinden te houden en vervolgens op Clubs te klikken.

3. Rechts kun je dan bij zoeken esv Doetinchem intypen en vervolgens zoeken.

4. Klik dan op eSV Doetinchem en klik op de knop Meedoen. Op die manier vraag je een lidmaatschap aan, wat je dan krijgt.