SVD 1 ligt op koers

Dinsdag 14 maart stond in Nijmegen UVS 2 - SVD 1 op het programma. UVS 2 de huidige nummer 3 kon theoretisch nog kampioen worden maar dan moesten de laatste 3 wedstrijden gewonnen worden, te beginnen tegen SVD. De schakers uit Doetinchem hadden een veel betere uitgangspositie. SVD is koploper met 4 punten voorsprong. Na deze uitwedstrijd tegen UVS 2 wachten nog de partijen tegen SMB 2 (huidige nr 8) en UVS 3 (nu 10e).

SVD kon zeer goede zaken doen. Door zelf te winnen en puntverlies van De Toren tegen Theothorne (dinsdag 21 maart) is het kampioenschap binnen. SVD wist tot nu toe alle wedstrijden te winnen, de één wat makkelijker dan de ander. Kortom, de vooruitzichten waren zeer goed maar van onderschatting mocht geen sprake zijn. De Doetinchemmers moesten vol aan de bak.

Vol goede moed en met het nodige zelfvertrouwen vertrokken de SVD-ers naar Nijmegen. Fleur was afwezig en werd vervangen door teamcaptain Marcel en met succes. SVD deed wat het moest doen namelijk winnen. Voor de 4e keer werd er met het kleinst mogelijke verschil gewonnen.

Theoretisch ziet het er nu heel rooskleurig uit. Om niet afhankelijk te zijn van anderen heeft SVD in de laatste 2 wedstrijden (tegen de nummers 8 en 10) nog 1 punt nodig. Helaas is een zegetocht op een platte kar tegenwoordig verboden dus die hoeft niet geregeld te worden. Het is ook nog te vroeg om de polonaise te lopen. Deze uitgangspositie is geen garantie voor succes. Dat weten ze bij De Graafschap nog al te goed. De Superboeren hadden in het seizoen 2020-2021 uit de laatste 2 wedstrijden nog een punt nodig om te promoveren naar de eredivisie. Sommige supporters worden nog wel eens gillend wakker wanneer ze daar aan terugdenken. De SVD-ers zijn gewaarschuwd. Mooie spreekwoorden zijn van toepassing. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en ook iets met de huid van een beer verkopen.

Stand en programma